Deklaracja dostępności
Trybunał Stanu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej
Trybunału Stanu.
Data publikacji strony internetowej:
2012-07-05
Data ostatniej dużej aktualizacji:
2022-04-29
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści:
-
brak alternatywy tekstowej dla zdjęć zamieszczonych na stronie
-
brak informacji o rozmiarze dokumentów zamieszczonych na stronie
-
czcionka i formatowanie strony oraz zamieszczonych plików nie w pełni zgodne z wymaganiami dostępności
-
kontrast strony nie w pełni zgodny z wymaganiami dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji:
2022-04-29
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-04-29
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
Nikodem Rycko – koordynator do spraw dostępności
E-mail:
N.Rycko@sn.pl
Telefon:
22 530 81 38
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Zgłoszenie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie powyższych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Przewodniczącego Trybunału Stanu - Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego.
Adres: Plac Krasińskich 2/4/6, 00-951 Warszawa
E-mail:
sn@sn.pl
Po wyczerpaniu pozostałych możliwości, skargę można złożyć również do
Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Sąd Najwyższy, Plac Krasińskich 2/4/6, 00-951 Warszawa
- Do budynku prowadzą trzy wejścia dla interesantów. Dwa z nich znajdują się od strony placu Krasińskich. Położone są na poziomie chodnika, przez co wejście do Sądu nie wymaga pokonywania schodów, ani innych barier architektonicznych. Trzecie wejście prowadzi bezpośrednio z miejskiego parkingu podziemnego. Różnicę poziomów między parkingiem a wejściem można pokonać przy pomocy rampy o niewielkim nachyleniu, co umożliwia korzystanie z niej osobom na wózkach.
- Przy każdym wejściu oraz w innych miejscach na terenie całego budynku Sądu znajdują się pracownicy ochrony, którzy udzielają informacji interesantom, a w razie potrzeby mogą udzielić pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Budynek Sądu pozbawiony jest wewnętrznych barier architektonicznych. Na każdą kondygnację budynku można dostać się przy pomocy windy, dostępnej również dla osób korzystających z wózków.
- Sąd Najwyższy nie dysponuje miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe tego rodzaju znajdują się natomiast na podziemnym parkingu miejskim, z którego prowadzi bezpośrednie wejście do budynku Sądu.
- Na każdym piętrze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Ponadto w toalecie znajdującej się bezpośrednio przy szatni dla interesantów znajdują się kabiny przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) w razie zgłoszenia takiej potrzeby z trzydniowym wyprzedzeniem.